شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه باید فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود، گفت: رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است از این رو بهتر است برگزاری یادواره‌ها و دیگر برنامه‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، سید محمد صادق هاشمی امروز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونین استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: بنیاد شهید در مقابل درخواست‌ها و مطالبات خانواده شهدا تسلیم است اما انجام تمام اقدامات به تنهایی از عهده بنیاد خارج است. 

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر است و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و دینی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است اضافه کرد: بهتر است که برگزاری یادواره‌ها و دیگر برنامه‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شود چرا که اثرگذاری بیشتری دارد. 

هاشمی با بیان اینکه باید فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود و به برنامه‌های خوب در این حوزه، بودجه خوبی اختصاص داده می‌شود تصریح کرد: تولید اثر ادارات کل و یا شهرستانی با رعایت چارچوب‌های فنی، در حوزه ایثار و شهادت، مورد حمایت ویژه قرار می گیرد. 

وی به اختصاص اعتبار برای برگزاری یادواره شهدا در استان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این، در حوزه بازدید از خانواده شهدا و جمع آوری اسناد شهدا، اعتباری به استان ها پرداخت می‌شود. 

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد ارگان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: در صورت تعامل با دستگاه‌ها می‌توان از این بند قانونی به خوبی استفاده کرد. 

وی ابراز کرد: مقدمات تحویل مجموعه طلاییه اهواز به موسسه ایثار هر چه سریع تر انجام شود تا این مکان پس از بازسازی محلی برای برگزاری اردوها و خدمت رسانی به کاروان‌های راهیان نور آماده باشد. 

هاشمی بیان کرد: خرید زمین و راه‌اندازی هتل در مشهد، قم، کربلا و نجف در دستور کار قرار دارد تا ایثارگران بیشتری اعزام شده و به دیگر دستگاه‌ها نیاز نداشته باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی بهترین بستر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و سند راهبردی آن در دست اجرا است. 

گفتنی است، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غباروبی گلزار شهدا، نشست با هنرمندان و تشکل های شاهد و ایثارگر و جمعی از مدیران کل استان از دیگر برنامه سفر معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان است. 

 

کد خبر 220455

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید